شماره 61 : اقدام پژوهی چگونه ساعت تاريخ دبیرستان را براي خود و دانشآموزانم لذت بخش ساختم؟
اقدام پژوهی چگونه ساعت تاريخ دبیرستان را براي خود و دانشآموزانم لذت بخش ساختم؟
معرفی :
اقدام پژوهی چگونه ساعت تاريخ دبیرستان را براي خود و دانشآموزانم لذت بخش ساختم؟ .فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش – تعداد صفحات بیست و هشت صفحه – قیمت فقط سه هزار تومان
چکیده
از زماني كه به تدريس درس تاريخ پرداختم، متوجه عدم علاقه و توجه برخي از دانشآموزان به كلاس شدهام؛ كه از درس، كتاب و معلم گريزان و بيشتر سعي دارند كه خودشان بصورت مستقل و بدون اتكا به معلم درس را فرا بگيرند. اين وضعيت چندان براي من و كلاس خوش آيند نبود بنابراين تصميم گرفتم تا آنجا كه ميتوانم وضعيت نامطلوب را دچار تغيير و تحول نموده و كلاسم را از هر لحاظ داراي شور و نشاط كافي نمايم.
نتيجهاي كه در نهايت پس از به كار بردن راه حلهاي مختلف براي اينجانب عايد شده، شور و نشاط و علاقه به درس، همراه با فعاليت دانشآموزان در كلاس بوده است. كه اين مسئله برايم ارزش زيادي داشته است.
از ديگر مواردي كه بايد به آن اشاره شود كسب موفقيت دانشآموزان در آزمونهاي مستمر و پاياني بود.
شركت همگي دانشآموزان به صورت داوطلبانه در پرسشهاي كلاسي، انجام برخي تكاليف محوله و رقابت سالم در بين آنها از ديگر مواردي است كه از كنار آن نميتوان به سادگي گذشت.
در نشستها و گفتگوهايي كه با همكاران مختلف داشتهام، در استفاده از راهحلهاي مذكور، بيشتر تشويق ميشدم.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه:
بيان مسئله:
گردآوری شواهد 1
هدف هاي کلي درس تاريخ در دوره متوسطه
الف) هدف هاي شناختي
هدف هاي درسي در پايه دوم متوسطه
ج) هدف هاي مهارتي
هدف هاي درسي در پايه سوم متوسطه
ج) هدف هاي مهارتي
1.توانايي نسبي براي تجزيه و تحليل رويدادهاي مهم تاريخي قرن هاي جديد و دوره معاصر و اوضاع کنوني جهان؛
1- تعريف و تبيين واژههاي كليدي:
2- روش گردآوري اطلاعات:
3- اقدام راه حل پيشنهادي
4- ارزيابي نتايج گرداوری شواهد2:
برخي از اظهارنظرها به عنوان نمونه:
بيان محدوديتها
ارائه پيشنهادات
منابع و پيشينههاي مورد استفاده