شماره 107 : چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟

شماره 107 : چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟

چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم

معرفی :

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟

مخصوص مقطع راهنمایی .فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش – تعداد صفحات بیست و سه صفحه – قیمت فقط  دو هزار تومان

 

چكيده:
پژوهش نشان داده است كه عامل بسياري از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومي  مدرسه و كلاس درس است كه با اصلاح روش تدريس ، در ارزيابي و ارزشيابي قابل تضعيف مي باشد.

و اما پژوهش حاضر در مورد فاطمه دانش آموز پايه سوم راهنمايي است كه دچار اضطراب در كلاس و به خصوص در درس رياضي است كه پس ازبرخورد با اين مسئله به جمع آوري اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربيات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هايي به بهبود و كاهش اضطراب او پرداختم.

کلید واژه :
اضطراب – نگرانی – دانش آموز – پایه سوم راهنمایی

فهرست مطالب

چكيده:

کلید واژه :

مقدمه:

توصیف وضیعت و بیان مساله:

تعریف کلید واژه ها:

اضطراب چیست؟

نگرانی چیست؟

جمع آوری اطلاعات شواهد 1 :

مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس:

مصاحبه با دوستان:

مصاحبه با دیگر معلمان فاطمه:

مصاحبه با والدین فاطمه:

مصاحبه با خود فاطمه:

مطالعات تحقيقات گذشته :

اضطراب رياضي چيست ؟

چگونه اضطراب رياضي دانش آموزان افزايش مي يابد ؟

تجزيه تحليل و تفسير داده ها :

الف) عوامل محيطي

1- فشارهاي والدين :

2- شيوه آموزش دبير :

3- محتوي كتاب هاي رياضي :

4- تجارب منفي :

ب) شيوه هاي اشتباه آموزش رياضي

پ) عوامل فردي

انتخاب راه جديد موقتي :

اجراي راه حل و نظارت بر آن :

گردآوري اطلاعات ( شواهد2 )

ارزشيابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن :

پیشنهادات

منابع :

Loading

0/5 (0 Reviews)