شماره 110 : تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

شماره 110 : تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات

معرفی :

اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از  فناوری اطلاعات ( IT )  بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ، مخصوص مقطع دبیرستان.فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش – تعداد صفحات چهل و هفت صفحه – قیمت فقط  سه هزار تومان

 

در اين طرح اقدام پژوهي سعي بر اين بوده است كه در عصر اطلاعات و ارتباطات با جهاني شدن آموزش شيمي همگام شوم. بنابراين در پي روشي براي تلفيق فناوري هاي نو در امر تدريس بودم. به دليل حساسيت هاي خاص كتاب شيمي2، و وجود مطالب حجيم و سنگين در اين كتاب، تصميم گرفتم كه امسال  اين روش را در كلاس دوم رياضي انجام دهم. لازم به ذكر است اين روش البته با كمي تفاوت سال قبل در كلاس اول انجام شد كه نتيجه خوبي داشت.

در انجام اين طرح مشكلات بسياري سر راهم بود كه با ترفندهاي مختلف آن ها را از سر راه خود برداشتم و جو مناسبي را در كلاس به وجود آوردم. مشكل عمده اي كه داشتم اين بود كه روش هاي تدريس سنتي بخصوص در درس شيمي بيشتر از هر روش ديگري مورد قبول همگان بود، درنتيجه مي بايست روش سنتي را با فناوري هاي نو و از جمله IT و ICT ادغام مي كردم. با در نظر گرفتن شرايط حاكم بر مدرسه محتاطانه عمل نمودم. دانش آموزان را بدون آن كه متوجه شوند آهسته آهسته درگير فناوري هاي نو از جمله IT كردم.

نتيجه كاملاً رضايتبخش بود. علاقمندي دانش آموزان به قدري زياد بود كه مجبور بودم بيشتر وقت و زمان خود را صرف مطالعه براي بهره وري مفيدتر از رايانه و اينترنت كنم. ضمناً زمان بيشتري را صرف بررسي تكاليف دانش آموزانم نمايم. به اين ترتيب توانستم با جهاني شدن آموزش شيمي همگام شوم و دانش آموزاني فعال، محقق، پويا و آشنا به فناوري نو تربيت كنم. نظر آن ها را نسبت به درس شيمي مثبت كنم و اطلاعات علمي آن ها را به روز كرده و افزايش دهم.

فهرست مطالب

چكيده

مقدمه

توصيف وضعيت موجود و تشخيص مسئله

گردآوري اطلاعات (شواهد1)

گردآوري اطلاعات (شواهد1)، مرحله اول

تجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول

اجراي راه حل، مرحله اول

گرد آوري اطلاعات (شواهد2)، مرحله اول

تجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول

گردآوري اطلاعات (شواهد1)، مرحله دوم

پيشينه تحقيقات

نوآوري و تحول در كلاس درس

استفاده از CD هاي آموزشي در تدريس

استفاده از وبلاگ آموزشي در تدريس

استفاده از روش فعال ياددهي –  يادگيري مبتني بر ICT

اجراي راه حل ، مرحله دوم

گرد آوري اطلاعات (شواهد2)، مرحله دوم

تجزيه و تحليل نتايج، مرحله دوم

گردآوري اطلاعات (شواهد1)، مرحله سوم

اجراي راه حل، مرحله سوم

گردآوري اطلاعات (شواهد2) و تجزيه و تحليل، مرحله سوم

نتايج حاصل از اقدام

نتيجه گيري و پيشنهادات

منابع مورد استفاده

اقدام پژوهی
اقدام پژوهی دبیر شیمی
اقدام پژوهی فناوری اطلاعات ,  اقدام پژوهی فناوری اطلاعات , اقدام پژوهی فناوری اطلاعات
دانلود رایگان اقدام پژوهی , دانلود رایگان اقدام پژوهی  , دانلود رایگان اقدام پژوهی
اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات
اقدام پژوهی دبیر شیمی
اقدام پژوهی دبیر شیمی

Loading

0/5 (0 Reviews)