اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز رابرطرف کنم شماره ۳۵
اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز را برطرف کنم
معرفی :
اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز را برطرف کنم
– فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش – تعداد صفحات بیست و شش صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
چکیده :
این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی ورفتاری دانش اموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی درکلاس درس وحیاط مدرسه و…. ، مسخره کردن دیگران، اذیت کردن دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود.
با توجه به اطلاعات بدست آمده سوالات زیر برای رفع مشکل دانش آموز در ذهن من ایجاد گردید:
۱ – آیا بیماری سردرد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟۲-آ یا بیماری سردرد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟۳- آیا تربیت غلط ، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است ؟
۴- آیا به خاطر روابط غلط با ایشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟۵- آیا دچار کمبود محبت شده است؟۶- آیا با رفتارهای خویش می خواهد دیگران را به خود متوجه سازد؟
۷- چه راه حل هایی برای مشکل وجود دارد؟
روش استفاده در این پژوهش اقدام پژوهی مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمایم .
در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.
برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین (س.م) خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد .
به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است .برای کاهش ضعف تحصیلی ، از بین بردن مشکلات عاطفی توسط والدین ومعلم مربوطه ، ایجاد انگیزه ، تقویت ویژگی های مثبت ، شکوفایی اعتمادبه نفس کودک ، توجه لازم به کودک ، تغییر نگرش کودک نسبت به خود از جمله عواملی هستندکه می توانند ضعف تحصیلی دانش آموزرا کاهش دهند.
فهرست مطالب
چکیده :
کلید واژگان:
مقدمه :
توصیف وضعیت موجودوبیان مساله:
اهداف پژوهش
اهداف جزئی:
گردآوری اطلاعات شواهد(۱)
جدول حل تناقضات:
تجزیه و تحلیل وتفسیرها:
انتخاب راه جدید به صورت موقّت
آموزش درمانی
روشهای درمان حسادت
تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده و مدرسه
درمان پرخاشگری
قوانین یادگیری:
قانون اثر ونتیجه :
تشویق و تنبیه
گرد آوری اطلاعات(شواهد ۲)
مدل جدول تناقضات:
ارزیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار:
ارائه راهکا رها:
منابع
کلمه کلیدی:
سایت سازمان سنجش ، نمونه اقدام پژوهی ،ناسازگاری دانش آموز را برطرف کنم ، روشهای درمان حسادت
کنترل پرخاشگری در خانواده و مدرسه ، درمان پرخاشگری ، تشویق و تنبیه