شماره 107 : چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟
چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم
معرفی :
اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟
مخصوص مقطع راهنمایی .فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش – تعداد صفحات بیست و سه صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
چكيده:
پژوهش نشان داده است كه عامل بسياري از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومي مدرسه و كلاس درس است كه با اصلاح روش تدريس ، در ارزيابي و ارزشيابي قابل تضعيف مي باشد.
و اما پژوهش حاضر در مورد فاطمه دانش آموز پايه سوم راهنمايي است كه دچار اضطراب در كلاس و به خصوص در درس رياضي است كه پس ازبرخورد با اين مسئله به جمع آوري اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربيات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هايي به بهبود و كاهش اضطراب او پرداختم.
کلید واژه :
اضطراب – نگرانی – دانش آموز – پایه سوم راهنمایی
فهرست مطالب
چكيده:
کلید واژه :
مقدمه:
توصیف وضیعت و بیان مساله:
تعریف کلید واژه ها:
اضطراب چیست؟
نگرانی چیست؟
جمع آوری اطلاعات شواهد 1 :
مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس:
مصاحبه با دوستان:
مصاحبه با دیگر معلمان فاطمه:
مصاحبه با والدین فاطمه:
مصاحبه با خود فاطمه:
مطالعات تحقيقات گذشته :
اضطراب رياضي چيست ؟
چگونه اضطراب رياضي دانش آموزان افزايش مي يابد ؟
تجزيه تحليل و تفسير داده ها :
الف) عوامل محيطي
1- فشارهاي والدين :
2- شيوه آموزش دبير :
3- محتوي كتاب هاي رياضي :
4- تجارب منفي :
ب) شيوه هاي اشتباه آموزش رياضي
پ) عوامل فردي
انتخاب راه جديد موقتي :
اجراي راه حل و نظارت بر آن :
گردآوري اطلاعات ( شواهد2 )
ارزشيابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن :
پیشنهادات
منابع :