شماره 12 : چگونه توانستم اضطراب فاطمه را در کلاس از بین ببرم

شماره 12 : چگونه توانستم اضطراب فاطمه را در کلاس از بین ببرم

چگونه توانستم اضطراب فاطمه را در کلاس از بین ببرم

اقدام پژوهی چگونه توانستم اضطراب فاطمه را در کلاس از بین ببرم؟ – قابل استفاده برای همه دوره های ابتدایی و راهنمایی  – فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات هجده صفحه – قیمت فقط سه هزار تومان

 

توصیف وضع موجود:
در یکی از کلاسهای دوم دانش آموزی به نام فاطمه دارم که وقتی می خواهد با من و یا همکارانم صحبت کند، مخصوصاً هنگام پرسش و پاسخ مطالب درسی هول و دستپاچه و دچار اضطراب و استرس می گردد طوری که دچار لکنت زبان و (مِن و مِن کردن) می شود و دستانش شروع به لرزیدن می کند و نمی تواند به خوبی صحبت کند و درس را جواب دهد و باعث افت تحصیلی او شده است. این وضعیت موجب نگرانی و ناراحتی من شده است. با خود فکر کردم که چرا فاطمه این حالت را دارد و مشکل او چیست، در صورتی که معلم سخت گیری نیستم و نمی توانم بگویم که بچه ها از من می ترسند.

این موضوع مرا براین داشت که بتوانم مسئله فاطمه را به شکل مطلوب حل نمایم.

فهرست مطالب

مقدمه:

توصیف وضع موجود:

جمع آوری شواهد 1

۱ـ مشاهده ی  رفتار فاطمه:

۲ ــ مصاحبه با فاطمه:

۳ ـ مصاحبه با همکاران:

۴ ـ  مصاحبه با معاون مدرسه خانم خاکی معاون پایه:

۵ ـ مصاحبه با مادر دانش آموز:

۶ـ در اینترنت سایت www.aftabir.com  مقاله ی شبگو در مورد استرس اینطور آمده است:

۱ــ استرس محیط:

۲ــ بهداشت روانی معلم:

۳ــ اصرار خانواده برای کسب نمرهی  بیشتر،

درمان:

۱ــ شناخت منشاء:

۲ــ واداشتن به بیان:

۳ــ واداشتن به اشتغال:

۴ــ واداشتن به معاشرت:

۵ــ تقویت روحیه:

راه حلهای پیشنهادی

اجرای راه حل:

گردآوری شواهد 2

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و مآخذ:

اقدام پژوهی تربیتی آموزشی , اقدام پژوهی تربیتی آموزشی
اقدام پژوهی املا , چگونه توانستم اضطراب فاطمه را در کلاس از بین ببرم
اقدام پژوهی اضطراب , اقدام پژوهی اضطراب
اقدام پژوهی املا

Loading

0/5 (0 Reviews)