شماره 276 :چگونه توانستم ضعف پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان را در درس جبر و هندسه تحلیلی جبران نمایم؟
چگونه توانستم ضعف پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان را در درس جبر و هندسه تحلیلی جبران نمایم
معرفی :
اقدام پژوهی چگونه توانستم ضعف پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان را در درس جبر و هندسه تحلیلی جبران نمایم . – بصورت ورد و قابل ویرایش – تعداد صفحات بیست و هفت صفحه ، قیمت 3000(سه هزار تومان) تومان
فهرست مطالب در زیر آمده است :
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
توصیف وضعیت موجود
گردآوری اطلاعات و شواهد 1 :
الف) مشاهده:
اولین گام جهت پیدا کردن دلایل مشکلات مشاهدات از خود دانش آموزان بود .
ب) مصاحبه:
ج) پرسشنامه:
د – مطالعات در زمینه علل ضعف ریاضی
الف) عوامل ضعف آموزش درس رياضي كه مربوط به محتواي كتابهاي درسي ابتدايي ميباشد.
1ـ محدوديت زمان:
2ـ محدودكردن معلم در انتخاب محتوا و فعاليت مناسب
3ـ عدم هماهنگي در ارائه مطالب محتواي درس:
4ـ محتوای کتب درسی
ب) عوامل ضعف آموزش رياضي مربوط به خود دانشآموز
ج) عوامل ضعف آموزش رياضي مربوط به روشهاي آموزش:
د) علل ضعف آموزش رياضي كه مربوط به معلمان است:
هـ) چند عامل ديگر از عوامل ضعف آموزش رياضي
1ـ نقش فضا و مكان:
2ـ نقش خانواده:
3ـ كلاسهاي خصوصي:
4ـ در اختيارنبودن يافتههاي علمي رياضي:
5ـ كمبود تكنولوژي:
6ـ عدم توجه به طرحواره در تدريس و طراحي يك مفهوم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
راه حل های پیشنهادی
1. پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری
3. ایجاد شادی و نشاط در زنگ های دروس ریاضی
3- ايجاد انگيزه در دانش آموزان
4 – مشاركت دانش آموز مهم ترين روش ايجاد انگيزه
6- برگزاری کلاس های تقویتی در شیفت بعد از ظهر
7 – روشن کردن هدف مبحث ریاضی قبل از تدریس
انتخاب راه حلها
چگونگی اجرای راه های جدید :
گرد آوری شواهد دو
1 – نمرات دانش آموزان در مفاهیم پایه ای :
2 – نمرات دانش آموزان در مباحث اصلی جبر و هدسه تحلیلی
3 – حالات دانش آموزان در کلاس بعد از اجرای راه حل
ارزشيابي واعتباربخشي
نتیجه گیری
فهرست منابع و مآخذ