شماره 85 : چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دادم؟
اضطراب دانش آموزپایه سوم رادر ساعت حرفه وفن کاهش دادم
معرفی :
اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دادم؟ .فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش – تعداد صفحات بیست و هفت صفحه – قیمت فقط سه هزار تومان
چكيده:
پژوهش نشان داده است كه عامل بسياري از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومي مدرسه و كلاس درس است كه با اصلاح روش تدريس ، در ارزيابي و ارزشيابي قابل تضعيف مي باشد.
و اما پژوهش حاضر در مورد محمد دانش آموز پايه سوم راهنمایی است كه دچار اضطراب در كلاس و به خصوص در درس حرفه و فن است كه پس ازبرخورد با اين مسئله به جمع آوري اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربيات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هايي به بهبود و كاهش اضطراب او پرداختم.
کلید واژه :
اضطراب – نگرانی – دانش آموز – پایه سوم راهنمایی
فهرست مطالب
چكيده:
کلید واژه :
مقدمه:
توصیف وضیعت و بیان مساله:
تعریف کلید واژه ها:
اضطراب چیست؟
نگرانی چیست؟
جمع آوری اطلاعات شواهد 1 :
مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس:
مصاحبه با دوستان:
مصاحبه با دیگر دبیران محمد:
مصاحبه با والدین محمد:
مصاحبه با خود محمد:
مطالعات تحقيقات گذشته :
اضطراب حرفه و فن چيست ؟
چگونه اضطراب حرفه و فن دانش آموزان افزايش مي يابد ؟
تجزيه تحليل و تفسير داده ها :
الف) عوامل محيطي
1- فشارهاي والدين :
2- شيوه آموزش دبير :
3- محتوي كتاب هاي حرفه و فن :
4- تجارب منفي :
ب) شيوه هاي اشتباه آموزش حرفه و فن
1) تأكيد بر سرعت در پاسخ گويي :
2) نداشتن درك درست از كاربرد حرفه و فن در زندگي :
پ) عوامل فردي
1) كاهش اعتماد به نفس :
2) احساس ضعف و كمبود :
یافته های علمی
●نشانه های استرس
▪نظریه های روانکاوی:
▪نظریه های رفتاری:
انتخاب راه جديد موقتي :
اجراي راه حل و نظارت بر آن :
گردآوري اطلاعات ( شواهد2 )
ارزشيابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن :
پیشنهادات
منابع
اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی , اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی , اقدام پژوهی کوله پشتی
اقدام پژوهی کوله پشتی , اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری , اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری